در آستانه تاریخ رند (۰۳/۰۳/۰۳) وزارت بهداشت برای متقاضیان سزارین‌های تقویمی خط‌ونشان کشید درباره خبرنگار شهیر فلسطینی که مهمان جشنواره «صبح» است | خون دلی که لعل شد‌ تیم ملی هاکی بانوان کشور در جایگاه پنجم آسیا قرار گرفت مردان و زنان ایرانی سال گذشته در چند سالگی پدر و مادر شدند؟ آشنایی با بیماری‌های شایع زنان و درمان آن اضطراب درونی والدین و چرخه سرنوشت فرزندان نگاهی به کارنامه استاد دانشگاه رادیوی «پکن» که بانویی مشهدی بود | سه میلیون کلمه چینی فارسی شد برنامه‌های جوانی جمعیت از رشد ۱۸ درصدی زایمان‌های سوم به بعد تا پیشگیری از سقط ۴۰۰۰ جنین بانوان بخوانند| عفونت‌های زنان و چند باور اشتباه آمار طلاق پس از ۳ دهه کاهشی شد آسیب شناسی سرودهای تولید شده با تکیه بر «هویت دخترانه» پادکست | بانویی که احیاگر قدیمی‌ترین صندوق پوش مرقد مطهر امام رضا(ع) است شیب نزولی نرخ باروری در کشور متوقف شد خراسان رضوی رتبه نخست کشوری ارائه تسهیلات جوانی جمعیت را کسب کرد راهبرد‌های دستیابی زنان به فرصت‌های شغلی مناسب MRI پیشرفته نارسایی قلبی پنهان در زنان را آشکار می‌کند! رشد استقبال زنان از رمزارز‌ها در سال‌های اخیر افزایش سهم زنان از اشتغال بخش صنعت در ۱۷ استان | معمای اشتغال نیمی از زنان «سیستان و بلوچستان» در صنعت درآمد‌های زیرزمینی مدلینگ به چه قیمتی؟ از تشکیل باندهای مافیایی تا جراحی آرایشگران در خانه! انعکاس هویت فاخر زن در شاهنامه فردوسی
سرخط خبرها
بانوان کلات صنایع دستی خود را به بازارهای جهانی عرضه کنند

بانوان کلات صنایع دستی خود را به بازارهای جهانی عرضه کنند

  • کد خبر: ۱۸۹۸۲۲
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در کلات گفت: نقش بانوان کلات در حفظ میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرستان خود نشان دهنده همت و غیرت است.

به گزارش شهرآرانیوز، انسیه خزعلی با گرامیداشت شهدای غزه در آیین اختتامیه پنجمین همایش ملی ظرفیت‌ها و محدودیت‌های توانمندسازی زنان روستایی و عشایر در شهرستان کلات اظهار کرد: تا جای ممکن تلاش می کنیم مشکلات این منطقه را حل کنیم که مایه افتخار برای جمهوری اسلامی هستند که وجود درصد بالای روستانشینی در کلات نشان دهنده همت و غیرت مردم این سرزمین منطقه به ویژه بانوان است.

خزعلی با تاکید بر نقش ویژه بانوان در حفظ میراث فرهنگی افزود: بانوانی که می خواهند نسبت به دستاوردهای خود و آنچه گذشتگان برای آنها به جای گذاشتند حافظ خوبی باشند جای تقدیر دارد. بانوان با تغییراتی که در هنرهای دستی داده‌اند، باید آنها را روزآمد کرده تا بتوانند بازارهای جهانی و منطقه را به خود اختصاص دهند و در بسیاری از محصولات که ویژه آنهاست به یک قطب تولیدی تبدیل شوند.

وی عنوان کرد: نوار بافی، ابریشم‌بافی و گلیم اقداش، سه محصول شهرستان کلات هستند که امکان به ثبت رساندن‌شان در سطح و عرصه جهانی وجود دارد. معاون رئیس جمهور در امور بانوان گفت: برای زنان سرپرست خانوار دهک‌های ۱ تا ۴ مقرر شده دولت برای تسهیلات ضامن این افراد شود. هم چنین برای سهولت بیشتر کار ضمانت‌های زنجیره‌ای را هم پیگیری خواهیم کرد. انسیه خزعلی تاکید کرد: یکی از مأموریت‌ها و مسئولیت‌های مهم دولت در روستاها و شهرهای کوچک این است که زندگی و امکانات را به گونه‌ای فراهم کند تا نه تنها مهاجرت صورت نگیرد، بلکه شاهد مهاجرت معکوس جوانان باشیم.

خزعلی در خصوص تحصیلات تکمیلی برای بانوان به ویژه زنان روستایی و عشایری خاطرنشان کرد: پیگیر دانشگاه‌هایی به صورت مجازی هستیم که بانوان و خانم‌ها در کنار خانواده و فرزندان بتوانند هم تحصیل کنند و هم مسئولیت مهم همسرداری و فرزند پروری را به خوبی انجام دهند.

گفتنی است انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور به همراه فرماندار و برخی مسئولان استانی و شهری از نمایشگاه توانمندی های زنان روستایی و عشایری بخش مرکزی کلات که در حاشیه این رویداد و در کاخ خورشید برگزار شده بود بازدید کردند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.